Skip to main content

Clients

What underlies our relationship with our clients is honesty and what matters most to us is reputation.
We have private, public, and institutional clients in Italy and abroad but, beyond the result, what interests us is their satisfaction and participation in the design and implementation process.
Vittorio Grassi Architects has a range of policies, procedures, processes, and reports to address the process with high quality standards, which has always been part of our integrated procedure management system. Quality assurance is a part of our management system that combines different systems and processes into one complete picture. Projects are managed according to this system, with periodic reviews for design, consistency, and technical compliance.
Our “action lists” are part of the process. For each stage in the delivery of our services, we have predefined lists that contain indications that should occur on most projects. They are editable, so they can be customized to fit the specific project, considering different conditions, including customer requirements, disciplines, legislation, location, risk factors, size, etc.
We offer continuous improvement processes with corrective and preventive actions for each project with management systems that guarantee the best result for our customers.
We have a consistent set of design criteria against which all our projects are examined, together with the specific project brief. The timing of internal project reviews is linked to a main program, and this means that when the projects are presented to the Client they have already been subjected to a solid internal review process.
A close and continuous collaboration with the Client’s Project Management has always allowed us to match the times, costs and quality levels set at the beginning of the process.

Quello che sta alla base del nostro rapporto con i nostri committenti è l’onestà e ciò che più conta per noi è la reputazione.
Abbiamo clienti privati, pubblici e istituzionali, in Italia e all’Estero ma, al di là del risultato finale, quello che più ci interessa è la loro soddisfazione e partecipazione al processo progettuale e realizzativo.
Vittorio Grassi Architects ha una gamma di politiche, procedure, processi e report per affrontare il processo con alti standard di qualità, che fa da sempre parte del nostro sistema integrato di gestione delle procedure. La garanzia della qualità è una parte del nostro sistema di gestione che coniuga diversi sistemi e processi in un unico quadro completo. I progetti sono gestiti in base a questo sistema, con revisioni periodiche per progettazione, coerenza e conformità tecnica.
Fanno parte del processo le nostre “action-lists”. Per ogni fase nella consegna dei nostri servizi, abbiamo elenchi predefiniti che contengono indicazioni che dovrebbero verificarsi sulla maggior parte dei progetti. Sono modificabili, quindi possono essere personalizzati per adattarsi allo specifico progetto, tenendo conto delle diverse condizioni, tra cui requisiti del cliente, discipline, legislazione, ubicazione, fattori di rischio, dimensioni, ecc.
Offriamo continui processi di miglioramento con azioni correttive e preventive per ogni progetto con sistemi di gestione che garantiscono il miglior risultato ai nostri clienti.
Abbiamo un consistente bagaglio di criteri di progettazione rispetto ai quali tutti i nostri progetti vengono esaminati, insieme allo specifico brief di progetto. Le tempistiche delle revisioni interne dei progetti sono collegate ad un programma principale e questo significa che quando i progetti vengono presentati al Committente sono già stati soggetti ad un solido processo di revisione interna.
Una stretta e continua collaborazione con il Project Management del Committente ci ha sempre permesso di centrare tempi, costi e livelli qualità prefissati all’inizio del processo.

Close Menu

All rights reserved VGA & Partners